8 grunde Forretningsplaner fejler, som ingen vil snakke om

Ulemper ved forretningsplanen At være en fuldverdig redaktør og akademisk mentor til tjeneste for akademisk skrivning, gennem årene har jeg læst hundredvis af forretningsplaner. For at hjælpe eleverne og nystartede virksomheder udarbejdede jeg en liste over årsager til, at forretningsplaner er faldende eller få en lav score.

Selvfølgelig er der indlysende grunde til, at forretningsplaner fejler. F.eks. Kan manglen på vigtige frister for udfyldelse af en forretningsplan eller prognoser for hockey stick-overskud afspejle potentielle investorer.

Der er dog mindre subtile og subtile grunde til, at investorer og banker mister interessen. Disse tips hjælper dig med at undgå de minimale og ofte savnede fejl, som folk gør, når du skriver en forretningsplan. Når investorer og banker ser hundredvis af forretningsplaner hver måned, kan en lille fejl føre til en forretningsplan kastet i en masse fejl.

Top forretningsplaner hvor motiverne fejler

Takket være studerende på Stanford University, er et eksempel på brugercentreret udvikling (og en fantastisk forretningsidé).

  1. dårlige forretningsidéer

Ingen kan lide at tale om det, men hovedårsagen til manglende forretningsplaner er en dårlig ide. De fleste ideer ser godt ud på papir, men ofte forstår virksomheder, at de har investeret i en dårlig ide, fordi det er for sent.

For at undgå dette bruger intelligente virksomheder en “brugerorienteret udvikling” (UDD) til at skabe en ny virksomhed. Mange ideer ser godt ud, indtil du finder ud af, at markedet virkelig ikke har brug for dit produkt. For at give en rimelig forretningsidé bør iværksættere stræbe efter at teste produktet ved at nå målkonsumenterne, før man sænker en stor mængde tid og penge i projektet.

På Stanford University’s d-school bruger designere UDD til at udvikle produkter, der er brugercentriske. Virksomheder, der ønsker at forny sig med fokus på kunder, holder normalt små møder med potentielle slutbrugere, hvor de beskriver projektet og derefter spørger brugerne om deres meninger.

Efter den første diskussionsrunde kan virksomheden vende tilbage til tegnebrættet for at inkludere nyttige tilbagemeldinger. Den anden og tredje runde kan øge populariteten af ​​det endelige produkt. For eksempel blev Embrace Warmer skabt ved at spørge mødre med for tidlige nyfødte, at de ikke kan lide traditionelle inkubatorer til nyfødte på hospitaler.

Mødre svarede, at manglende evne til at redde deres barn er den værste del af oplevelsen. Ved at fokusere på brugernes behov er Embrace-udviklere, der også var studerende i Stanford, i stand til at skabe en meget efterspurgt og vellykket forretningsplan. Undgå at spilde tid på en dårlig forretningsplan, der måler markedssentiment i forhold til dit projekt, før du investerer en betydelig mængde tid og kræfter.

Kompensation af ansatte

  1. Kompensation af medarbejdere er uforenelig med incitamenter

Forretningsplaner kan mislykkes, fordi arbejdstagere ikke er betalt kompensation for at lede medarbejderens mål med at nå virksomhedens mål. I spilteori er en kontrakt et kompatibelt incitament, hvis “hver deltager kan opnå det bedste resultat for ham / hende, kun handler i overensstemmelse med deres sande præferencer” (Nisan og Roughgarden, 2007). For eksempel, hvis en medarbejder er betalt årlige eller månedlige bonusser, vil medarbejderen gøre det, der er godt for virksomheden på kort sigt.

I 2015 lancerede Forbes en god artikel om forskellige betalingspakker til forskellige formål af virksomheden. En mulighed er at give personlige medarbejdere personlige fordele. Start-ups og små virksomheder kan tilbyde mere personlige lønpakker end store multinationale selskaber.

For eksempel, i stedet for at tilbyde en standardlønpakke til pensionsordninger, børnepasningshjælp, et opsparingsprogram, er det fastslået, at medarbejderen ønsker mere. For eksempel kan ledende medarbejdere ikke motiveres af børnepasningshjælp, så fokus ikke på pakken. For det andet tilbyder i stedet for at tilbyde en indledende betaling på 2% af selskabets aktier en løn, som betaler 2% i flere år for at sikre, at medarbejderen forbliver i slutningen.

 

  1. Manglende exitstrategi for afskedigelse af dovne medstiftere

Enhver, der startede en virksomhed, ved, at holdkonflikter er uundgåelige. En god forretningsplan bør have en trinvis fremgangsmåde til behandling af interne tvister. For det første skal hver medstifter have et bestemt sæt ansvar med frister og konsekvenser for ikke at overholde disse frister.