Hvorfor at tage tid ud er tid godt brugt?

Når du bare prøver at få din virksomhed væk fra jorden, er det ikke altid høj prioritet at have det sjovt. Du er mere fokuseret på din forretningsplan, overgangsstrategi til markedet, finansielle indikatorer og måske det vigtigste øjeblik. Men din virksomhed vil afspejle din holdning, og hvis du ikke har gas, vil kunderne føle det.

Når du tilføjer mere sjov til din dag, har forskning vist, at du er blevet mere produktiv. Hvad mener jeg, mere sjovt? Når virksomhedsledere tilføjer betydelige og korte nedskæringer hele dagen, er de (og deres medarbejdere) mere produktive og føler sig bedre.

Side vittigheder! En undersøgelse fra Harvard Business Review og Energy Project viste, at når supervisoren opfordrede holdmedlemmer til at tage regelmæssige pauser, var medarbejderne 81 procent mere tilbøjelige til at forblive hos virksomheden og havde en 78 procent stigning i deres sundhedsmæssige sans og trivsel,

Hvis det ikke var nok, fandt den samme undersøgelse også, at de, der tog pauser mindst hvert 90 minut, rapporterede en 40% stigning i kreativ tænkning og 28% fokusforbedring.

Da dine dage bliver mere trættende og arbejder hårdere end forventet, er det vigtigt at huske at have det sjovt. Ikke kun for at få dig til at føle dig bedre, men også for at hjælpe dig med at holde op på opgaven og gøre mere. Ved at tage regelmæssige pauser styrker du din virksomhed.

3 måder at have mere sjov på (og vær mere produktiv)

Nu hvor du ved hvorfor du bør tage fornuftige og sjove pauser (eller som jeg gerne kalder dem, en “oase”) er det tid til at handle. Her er tre tip, der hjælper dig med at komme i gang på din vej til at have det sjovt på arbejdspladsen og være mere produktiv.

Læser en bog livscyklus koncept

  1. Oplev din sjov

Som voksne har mange af os glemt, hvordan man værdsætter. Dette kan virke mere truende for folk, der lige har startet deres forretning siden du er ansvarlig.

For at finde ud af, hvad du vil gøre for din pause, gå tilbage til visdom af babyens mund (med nogle forbehold, selvfølgelig).

Et af de mest bemærkelsesværdige kendetegn ved børn er den vidunderlige måde, hvorpå de ser verden. De opdager sjov og spiller hvor som helst, uanset hvilke ressourcer der er til rådighed.

Nu er det tid til at lave en liste! Jeg kalder dette “oase-listen” – enkelheden af ​​afspilningslisten med glæden ved bucket list, men med nul fiasko, lidt pres og lave omkostninger i form af tid eller penge. Dette er ting, der bringer lidt glæde, glæde, afslapning og genopladning til din dag.

Forfatter Dave Crenshaw, har det sjovt at observere tyngdekraften.

Din oase liste kan sorteres efter den tid, der bruges til hver begivenhed – mindre end 15 minutter, 15-30 minutter, mere end 30 minutter osv. D. Start med at optage alle de ting du kan lide, om det er en kort gåtur ned ad gaden, der er sød fornøjelse, at spille videospil, at finde et roligt sted til meditation, at læse flere kapitler i en bog og lytte til en lydbog.

“Oasis” er det øjeblik du opretter. Det opsummerer, hvad du ville beskrive som en betydelig rækkevidde. Disse vil være de ting, du kan vende tilbage til, når du er klar til oasen.

Scheduler; livscyklus koncept

  1. Afbrydelsesplan

Så er det tid til at installere en prøve af din oase. Uanset hvad der kan ske med arbejde, kommer din oase (flertals oasen!) Først.

Det betyder, at de skal være på din dagsorden først. Oasen er ikke hvad der sker i slutningen af ​​dagen; Dette er en kritisk del af arbejdsdagen. Begynd med at planlægge en mikro-oase i 10 til 20 minutter om dagen og vælg en handling fra oase listen, der passer inden for denne tidsramme. Så gør dig klar til at planlægge en længere pause i 60-90 minutter, hvilket kan give dig mulighed for at gå til gymnastiksalen, yogaklassen eller anden fysisk aktivitet.

Du vil vide på hvilke tidspunkter af dagen du planlægger det på grund af dets ultra-interval tempo. Dette er din “watch body” arbejde. Opdaget af drømforsker Nathan Kleitman, dette er den “grundlæggende cyklus af aktiviteter”. Ultradikale rytmer er kortere og gentagne mønstre i vores cirkadiske dag.

Hver af os har en ideel cyklus, hvor længe de kan arbejde, før de har brug for en pause. Ligesom hver person har unikke behov for en natdrøm, bør en pause i en persons arbejde ske hver 90 til 120 minutter.

Hvordan vil du vide din? Eksperimentation, selvfølgelig! Hold pause i forskellige perioder i en uge, og se hvad der synes bedst for dig. Når du finder din perfekte rytme, skal du gentage aftaler på kalenderen hver dag.

Jeg gav dette råd til en af ​​mine CEO-klienter; straks efter middagen hver dag kaldte hun en lille oase for at besøge en særlig ven.

I sin kalender skabte hun en gentagen foranstaltning

8 grunde Forretningsplaner fejler, som ingen vil snakke om

Ulemper ved forretningsplanen At være en fuldverdig redaktør og akademisk mentor til tjeneste for akademisk skrivning, gennem årene har jeg læst hundredvis af forretningsplaner. For at hjælpe eleverne og nystartede virksomheder udarbejdede jeg en liste over årsager til, at forretningsplaner er faldende eller få en lav score.

Selvfølgelig er der indlysende grunde til, at forretningsplaner fejler. F.eks. Kan manglen på vigtige frister for udfyldelse af en forretningsplan eller prognoser for hockey stick-overskud afspejle potentielle investorer.

Der er dog mindre subtile og subtile grunde til, at investorer og banker mister interessen. Disse tips hjælper dig med at undgå de minimale og ofte savnede fejl, som folk gør, når du skriver en forretningsplan. Når investorer og banker ser hundredvis af forretningsplaner hver måned, kan en lille fejl føre til en forretningsplan kastet i en masse fejl.

Top forretningsplaner hvor motiverne fejler

Takket være studerende på Stanford University, er et eksempel på brugercentreret udvikling (og en fantastisk forretningsidé).

  1. dårlige forretningsidéer

Ingen kan lide at tale om det, men hovedårsagen til manglende forretningsplaner er en dårlig ide. De fleste ideer ser godt ud på papir, men ofte forstår virksomheder, at de har investeret i en dårlig ide, fordi det er for sent.

For at undgå dette bruger intelligente virksomheder en “brugerorienteret udvikling” (UDD) til at skabe en ny virksomhed. Mange ideer ser godt ud, indtil du finder ud af, at markedet virkelig ikke har brug for dit produkt. For at give en rimelig forretningsidé bør iværksættere stræbe efter at teste produktet ved at nå målkonsumenterne, før man sænker en stor mængde tid og penge i projektet.

På Stanford University’s d-school bruger designere UDD til at udvikle produkter, der er brugercentriske. Virksomheder, der ønsker at forny sig med fokus på kunder, holder normalt små møder med potentielle slutbrugere, hvor de beskriver projektet og derefter spørger brugerne om deres meninger.

Efter den første diskussionsrunde kan virksomheden vende tilbage til tegnebrættet for at inkludere nyttige tilbagemeldinger. Den anden og tredje runde kan øge populariteten af ​​det endelige produkt. For eksempel blev Embrace Warmer skabt ved at spørge mødre med for tidlige nyfødte, at de ikke kan lide traditionelle inkubatorer til nyfødte på hospitaler.

Mødre svarede, at manglende evne til at redde deres barn er den værste del af oplevelsen. Ved at fokusere på brugernes behov er Embrace-udviklere, der også var studerende i Stanford, i stand til at skabe en meget efterspurgt og vellykket forretningsplan. Undgå at spilde tid på en dårlig forretningsplan, der måler markedssentiment i forhold til dit projekt, før du investerer en betydelig mængde tid og kræfter.

Kompensation af ansatte

  1. Kompensation af medarbejdere er uforenelig med incitamenter

Forretningsplaner kan mislykkes, fordi arbejdstagere ikke er betalt kompensation for at lede medarbejderens mål med at nå virksomhedens mål. I spilteori er en kontrakt et kompatibelt incitament, hvis “hver deltager kan opnå det bedste resultat for ham / hende, kun handler i overensstemmelse med deres sande præferencer” (Nisan og Roughgarden, 2007). For eksempel, hvis en medarbejder er betalt årlige eller månedlige bonusser, vil medarbejderen gøre det, der er godt for virksomheden på kort sigt.

I 2015 lancerede Forbes en god artikel om forskellige betalingspakker til forskellige formål af virksomheden. En mulighed er at give personlige medarbejdere personlige fordele. Start-ups og små virksomheder kan tilbyde mere personlige lønpakker end store multinationale selskaber.

For eksempel, i stedet for at tilbyde en standardlønpakke til pensionsordninger, børnepasningshjælp, et opsparingsprogram, er det fastslået, at medarbejderen ønsker mere. For eksempel kan ledende medarbejdere ikke motiveres af børnepasningshjælp, så fokus ikke på pakken. For det andet tilbyder i stedet for at tilbyde en indledende betaling på 2% af selskabets aktier en løn, som betaler 2% i flere år for at sikre, at medarbejderen forbliver i slutningen.

 

  1. Manglende exitstrategi for afskedigelse af dovne medstiftere

Enhver, der startede en virksomhed, ved, at holdkonflikter er uundgåelige. En god forretningsplan bør have en trinvis fremgangsmåde til behandling af interne tvister. For det første skal hver medstifter have et bestemt sæt ansvar med frister og konsekvenser for ikke at overholde disse frister.

6 træk at søge efter, når du vælger en forretningspartner

Når du er lidenskabelig overfor noget og dybt forpligtet til at gøre det vellykket, er det svært at kontrollere.

Men du sikkert allerede forstå, at når det kommer til at lancere din nye forretning, “hvis du vil have det hele til at være rigtigt, gør det selv”, kan du kun få hidtil. Start din egen virksomhed betyder allerede utallige lange timer og sene aftener, og forsøger at bære vægten alene kan let føre til udbrændthed.

Desuden er det faktum, at uanset bredden af ​​din kvalifikation, vil du ikke være ekspert i alle aspekter af din forretningsdrift. Dette gælder især, hvis du planlægger at skalere din virksomhed hurtigt; Udfyldning af hvert papir vil være næsten umuligt.

Løsningen? – Se efter en forretningspartner!

Men at vælge en person, der hjælper dig med at komme i gang og drive en virksomhed, er ikke så nemt som at vælge en ven, du kommunikerer med eller en person, der mener, at din forretningsidé er god. Nogle af de bedste business partnerskaber – tror Steve Jobs og Steve Wozniak Apple, eller Evan Williams og Biz Stone of Twitter – fortjener opmærksomhed, ikke kun for succes, men også ved en kombination af uventede ekstra færdigheder til at skabe den ukuelige duetter. Selvom ikke alle partnerskaber forbliver vage (for eksempel i tilfælde af Jobs og Wozniak), har partnerskabet ret til at fremme forretning til sand storhed.

Så dette er et rimeligt skridt til at tænke omhyggeligt, før du træffer beslutningen, fordi det er meget vigtigt. Vi vender os til specialister fra Young Business Council for at få råd om, hvad vi skal se efter i en potentiel forretningspartner; Her er seks områder, som de kaldte det vigtigste.

6 Nøglefunktioner til at finde en potentiel forretningspartner

  1. Find en person, du stoler på

Lad os starte med det indlysende – det sidste du vil have, er en partner, du ikke kan regne med.

“Et succesfuldt partnerskab er baseret på mange ting, men tillid og pålidelighed er afgørende,” siger Greg Mercer fra Jungle Scout. “En pålidelig samarbejdspartner vil dele deres passion og ambition, udfordre dig og bringe nye færdigheder og ideer. Men først, vil der altid være et element af tillid til, at du to er kaldet til at arbejde effektivt i enhver situation sammen.”

Når du vurderer, om du skal lave en ny partner, skal du tænke på at kontrollere deres pålidelighed ved at give dem lidt “hjemmearbejde”, inden du træffer en endelig beslutning. Dette bør ikke være svært eller kompliceret, men sørg for, at de kan leveres regelmæssigt, så de kan ledsage dig, når de siger, at de vil, vil deltage i møder i tide mv. Du vil være i stand til at lære meget af disse interaktioner og potentielt placere røde flag, før partnerskabet bliver officielt. Hvis det er en fyr, der hele tiden annullerer og omskifter i sidste øjeblik, er det formentlig et dårligt tegn.

hvad man skal se efter i en forretningspartner

  1. Se efter flere træk

Kan du huske de bemærkelsesværdige forretningspartnerskaber, jeg nævnte tidligere? Det, der ofte har været vellykket, var en ideel kombination af yderligere funktioner.

Udover færdigheder skal man også være opmærksom på partnere med yderligere personlige kvaliteter. En grundlægger, der er stille, diskret og interagerer godt med hinanden, kan finde en mere sosial og populær partner. På samme måde kan et charter, der har tendens til at forfølge alle de skinnende ting, der er på vej på vej være godt tjent med at finde en partner med en person mere afbalanceret og berettiget.

“Den vigtigste ting du kan finde i en virksomhed partners personlighed og attitude, der arbejder synergistisk med hende,” siger Michael Spinoza, de Unleashed Technologies.

Spinoza understreger, at yderligere funktioner personlighed kan påvirke den overordnede ledelse af virksomheden: “Find en person, der vil hjælpe med at afbalancere lederskab ligningen for din virksomhed er vigtigt ikke kun for erhvervslivet, men for medarbejderne,” siger han. “Denne tilgang bidrager til større tillid mellem partnere og gennemsyrer hele organisationen.”

3 tips for at undgå frygten for turbulens i den næste flyvning

Turbulens – en af ​​de værste begivenheder under flyvningen. Men denne frygt falder, hvis vi husker, at turbulens ikke er farlig, og at siddende ved vingerne reducerer signifikansen af ​​skælv.

Hvad skal man se efter i en forretningspartners beslutning

  1. Find en person, der udfordrer dig

“Det første du skal se efter i en iværksætter er en, der udfordrer dig til at være bedre hver dag,” siger Sunatt fra Fat merchant.

Virkeligheden er, at du vil opleve dage, når du føler dig uinspireret, vred og bare udslettet. En af fordelene ved at have en forretningspartner i disse vanskelige dage er, at de skal kunne genskabe din foretning.

Guide til virksomheds finansiering

At starte en virksomhed kræver en masse kapital, og hvis du ikke kan give tilstrækkelig forretningsinformation, kan det være svært at få et kommercielt lån. Banken træffer beslutning om at udlåne den berørte person på grundlag af skatteoplysninger, såsom årsregnskaber eller oplysninger om udbytte eller pengestrømme. Hvis du starter en ny virksomhed, vil du ikke kunne levere långivere med nogen af ​​disse dokumenter. Hvis du ikke har en detaljeret historie om dine forretninger eller rapporter om din økonomiske aktivitet, ville det være meget svært for dig at sikre lånet.

I et sådant tilfælde kan du indsende dine personlige økonomiske oplysninger til en officer, der tilbyder lån til små virksomheder eller til en ansvarlig bankmand, og du bliver nødt til at stole på det for at yde et kommercielt lån. Du skal forstå, at det betyder, at alle disse mennesker rent faktisk vurderer dig. Dette vil omfatte din forretningsplan og din evne til at eje og administrere denne virksomhed. Vær opmærksom på, at det er risikabelt for finansfolk at investere i deres forretninger, fordi en meget høj procentdel af nye virksomheder fejler i de første år af deres aktivitet. Denne kendsgerning kombineret med en fuldstændig mangel på finansiel information om virksomhedens tidligere aktivitet vil medføre større risiko for, at långiveren giver lånet.

Så forbered altid forsigtigt, inden du går ind i en sådan situation. Du skal også levere tilstrækkelige omsætningsaktiver som leveomkostninger i mindst to til fem år. Den gode nyhed er, at du i denne moderne tidsalder kan bruge internettet og andre moderne teknologier til at hjælpe dig med at løse ethvert problem i processen med at starte din egen virksomhed. Med denne avancerede teknologi kan den betydeligt reducere overhead og hurtigt blive en rentabel forretning. Så for at starte en ny virksomhed skal du bruge personlige økonomiske oplysninger til at sikre den kapital, du har brug for til at starte din virksomhed. Du bør vide, at din effektivitet i styringen af ​​din virksomhed vil spille en vigtig rolle for at gøre din virksomhed vellykket.